Ape hukum mendiami kawasan yang berhampiran Kilang arak dan kerap menghidunya ?



Guiness Anchor Berhad yang terletak berhampiran leburaya persekutuan


Assalamualaikum W.b.t. Blog ni memang dah lama sangat tak update. Bukannye malas,tapi memang takde masa. Almaklumlah,busy dengan kerja sebagai JURUWANG yang berjaya. Hahaha. Alhamdulillah,part time kali ni,lebih bermakna daripada Part Time sebelum ini. Gaji pun boleh dikatakan agak masyuk. Tapi banyak bnde yang difikirkan untuk pelaburan wang masa hadapan. Eceh ! Haha. banyak perabih duit untuk buat persediaan untuk pembukaan semester baru yang mungkin mancabar dek akal dan jiwa raga. Woot3 !


Sebenarnye,aku dah agak bosan dengan bau arak yang bermaharajalela,dikawasan aku nih,sejak 9 tahun yang lepas.Dalam benak kepala hotak aku ni,terngiang ngiang ,ape hukum seorang islam yang mendiami kawasan dimana terletaknye kilang arak berhampiranya.Mungkin sesetengah orang anggap bende ni remeh.Tapi tidak bagi aku.Dalam hati rasa nak bakar je Kilang arak ni. Tapi,siapalah aku hanya insan yang kerdil nak bakar kilang yang sebegitu gah disebelah lebuhraya persekutuan atau Federal Highway.


Pintu masuk utama


Mungkin pada yang sesiapa yang selalu dok pi Keii L tu,konfem akan nampak kilang ni,tersergam indah disebelah lebuhraya persekutuan.Dengan berbekalkan papan iklan yang besar tertera nama syarikat tersebut Guiness Anchor Berhad menyebabkan kilang ini,antara yang terbesar di Malaysia. Tapi sape boleh tahan tentang kewujudannye di kawasan perumahan padat,dimana penduduknya dipelopori oleh masyarakat Islam.

Dulu memang ada ura-ura tentang desakan penduduk untuk memindahkan kilang tersebut ketempat lain..Tapi apakan daya,terus menemui jalan buntu. Haih. Mungkin cara terbaik adalah aku sekeluarga pindah dari kawasan tersebut. Tapi bagaimana dengan mereka yang tidak berkemampuan ?Ingatlah setiap permasalahan pasti ada jawabannye .So senyum ! :D



Ustaz Azhar Idrus! Tolong selesaikan permasalahan ini :(


2 comments:

Unknown said...

tggu ape kerul,minum jela..haha

Unknown said...

truskn minum air 2 kerul..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...