Pemecatan atas kerana seekor ayam kabus! ahaha:D

Replika ayam yang begitu bermakna dalam hidupku!heee:C

Oke time nie,saya mau cerita pulak,asik entry berkaitan fakta je.borink la an???ahaha.oke lah,kalaw korunk-korunk dan korunk nak tahu,ayam nie banyak memberi pengajaran disamping pengalaman dalam hidup aku!

alkisah,,,,,

Peristiwa ni terjadi masa aku menuntut kat sebuah kolej swasta yang agak menipu tuu;D.huhhh,,tak yah la cakap ape nama kolej uh,nntie tak pasal2.aq pulak yg kena saman.hee...oke,lets go on to my story.biasa la kan,kalaw dah lapar lapar time malam,mestie kna cari makanan nk alas perut kan??so,aku dengan kawan-kawan pun,meneruskan rutin harian iaitu meronda sekitar-sekitar kawasan,kot2 ada tak makanan yang menambat hati ktaorang.sedang asik berjalan,aku ternampak sebuah kedai yang biasa aku nampak.heee:C..aku pun apa lagi,ajak la geng geng aku mkan kat situ.hajat dihati memg nak beli nasi bungkus je,tapi bila dah tgk lauk dah abes,punah harapan kitaorang,sedang asik bersembang sambil mengusha akak dari thailand memasak.tiba-tiba mata aku terpandang dua ekor ayam yg betol betol tergantung kat atas kepala aku.

Dalam hati kata,nie kalaw bawak balik ayam nih,then tunjuk kat budak-budak bilik nih,mestie maket gila la weh,then lantas,aku mintak kat makcik uh,nak bawak balik satu ayam tu.mula-mula makcik tu memg tak kasi,coz dye bukan owner tmpat makann tu.dye just keje je kat situ.atas kesepakatan aku dan kawan aku,dalam diam-diam kitaorng berpakat amik ayam tu.then makcik tu perasan.time tu makcik tu memg tak kasi ktaorang amik ayam tu.then,slow talk punyer slow talk..akhirnya kitaorang berjaya gak bawak balik ayam tu,dengan syarat bawak balik ayam tu balik kat kedai tu esok.apalagi peluang keemasan la kan??silap besar la mak cik tu kasi kat kitaorang,ahaha.balik je dari tmpat tu,ktaorang buat onar.bwak ayam tu,keliling hostel then menjerit-jerit,macam orang gila.memg terbaikkk la time tu!heeee..dah pnat ktaorng round-round and sakit tekak menjerit macam org gila.ktaorang pun balik bilik.then aq letak ayam tu kat atas tv.

Then pagi pun menjelma,bila terbangun je,aq terjun dari katil then teros,dapatkan ayam tu balik.yela kan??tak baik la pulak,kalaw buat cumtu kat kedai orang.rasa menyesal mula menyelubungi diriku!*bajet je.aku keluar je bilik,then aku tengok kat atas tv dah takde ayam tu,perghh,macam orang gila gak la aku cari ayam tu,haha.cari punye cari tak jumpa gak.lepas tu aq jadi fobia nak pergi kedai dye,rasa bersalah sangat.nak mintak maaf,tapi serius,memang cuak la wehhH.nggeee..!.nak diceritakan selepas beberapa hari aku jumpa balik makcik tu kat depan kedai jual kuih pulak.alangkah terkejutnya,bila makcik tu kenal aku.kuat jugak pemikiran makcik nih.-.-"

Then dye tanya mana ayam yang aku amik haritu,dengan rasa bersalah yang amat tinggi dalam diriku,dengan penuh keiltizaman yang tinggi,aq cakap kat makcik  tu yang ayam tu dah hilang,kena kebas.lepas uh,aq tnya makcik tu,napa jual kuih,then makcik tu cakap,boss dye pecat dye sebb ayam yang aku curi tuh,haha.rasa bersalah pun ada gak,tapi syes kelakar ouh,sebab ayam tu,mak cik tu boleh kena pecat.ahahaha.jahatnya aku time tu.seriously memang tak sangka langsung la kan boleh jadi macam tu.untuk makcik yang kena pecat uh,saya mntak maaf sangat sangat,saya tak sangka boleh jadi cumtu sekali,korunk nak tahu sapa yang jadi tok dalang selain aku,nie lah wajah-wajah mereka.ahaha
jangan marah la weh,kenangan k0t!heee:C.


City Univercity college of Science and Technolgy

So,natijahnya jangan la korunk tutup periuk nasi orang lain.walaupun korang anggap bnde tu remeh temeh,sebenarnya mungkin akan terjadi perkara tu balik kat korunk.dunia nie pusing-pusing sebenarnya,then senantiasa buat amal kebajikan dan kebaikan:D;D:D


"SUMBER YANG HALAL DATANG DARI PEKERJAAN YANG HALAL"


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...