Dua Perwatakan Mat Rempit Dalam Satu Malam,Di Lebuhraya Karak !0ouh~

Karak??


Ouh! TIDAK,sila ubah mentaliti anda tentang K.A.R.A.K !ini bukan cerita hantu terbitan KRU yang hangat diperkatakan dan ini jugak bukan kisah Wolkswagen kuning yang mencari mangsa terbarunya.Tiada ape ape yang berlaku sepanjang perjalanan kami di Karak.Tapi,cerita yang bakal aku sampaikan ini,mungkin akan membuka kotak fikiran kita dengan Mat Rempit.wuuuuu !!!

...................................................................................................................................................................................
Kisah Bermula daa~


Sedang asyik aku layan~ lagu dekat radio Hot FM,hujan pun turun dengan agak lebat.aku pun tengoktengok la,kat luar tingkap.agak banyak motor jugak lah,yang berhenti nak berteduh.Dengan berbekalkan beberapa buah keropok cikedis dan sebotol air kosong.aku pun tak peduli,ape yang terjadi dekat luar tu.asalkan aku tak basah !DO I CARE !haha!*sila jangan contohi sikap ini.tapi tiba tiba aku terlihat tiga orang Mat Motor ni,tolong seoarang lelaki,tukarkan tayar kereta pajero beliau dibahu jalan !
What? tayar pancit!pPfffttt !!



Memang mulia gila  la kan.! agak agak lah??? korang sanggup tidak? tolong tukar tayar dalam keadaan hujan yang lebat ??? Dengan penuh kejujuran,aku tak sanggup nak buat macam tu.memang aku tabik spring~ dekat mat mat motor yang sanggup mengorbankan masa beliau untuk orang lain. mungkin 3 antara seribu kot?hehe.Parents aku pun puji perbuatan mamat manat tu tolong orang dalam kesusahan.;D
TAPI,itu hanya sementara.........


Sedang asyik aku membuka kemas-kemas keropok cikedis aku,agar tidak dirampasi oleh adik adik aku.Tibatiba,tiga orang mat rempit dengan selamba memecut kereta kitaorang dengan kelajuan tahap kekudaan.Dengan gaya superman Malaysia aka Faizal tahir dalam hujan lebat.memang tak 'Cool' langsung la brader.Pemusnah masa depan,bak kata mak aku.wahaha.


Then,aku terpikir?-.-" .Bukan nie ke tiga orang mamat yang aku dok sanjung sanjung? wah!! betul lah! Mak aku pun macam tak percaya je,tergelak gelak kitaorang dalam kereta time tuh!haha.Dalam kebaikan.rupa rupanya tersembunyi keREMPITan !haha! aku pun tak tahu,ape yang terlekat dekat kepala otak dorang tuh! Dalam otak aku just ada pikir 3 perkara je:

  • Dorang baru je lepas merompak kereta pajero,sebab tu dorang pura-pura buat baik.
  • Dorang dapat imbuhan dari empunye kereta pajero,sebab tu dorang tak sabar nak belanja kan duit tu.
  • Dorang terpaksa memecut,dengan lagak aksi superman,untuk mendapatkan daya pecutan yang tinggi.
  • Dorang tak tahan nak terkucil,sebab tu buat lagak ngeri.
  • atau,Dorang saje nak tunjukkan kehebatan dorang dekat depan aku.bhaha.
Anda nilai sendiri .?

8 comments:

nadiaazira said...

walaupun diorang merempit, tak semestinya diorang jahat...diorang masih ada lagi sifat kemanusiaan...mungkin rempit itu satu minat/hobi/sifat semulajadi diorang...hehehe...orang yang bawak motor 60km/h pun belum tentu nak tolong kereta tu kan...sekurang-kurangnya dia ada satu amalan baik untuk hari itu, mana tahu esok2 bertambah amalan baik diorang...kita doakan je lah dia insaf 1 hari nanti... =)
*tak semua penunggang motor itu mat rempit
tak semua mat rempit itu jahat lagi keji...
-just an opinion =)

Mr. elol said...

haha !yeah ! setuju sangat. tak semua mat rempit tu jahat,tapi ada jugak yg baik.sebb dorg pun manusia jugak,maybe hobi kot.hehe.

Zahirah said...

don't judge a book by its cover. hehe :D

Mr. elol said...

yeah! sokong jugak.hehe.

Izzati Liyana Sabri said...

haha.macam-macam perangai. entahlah.susah nak tafsir perangai manusia now ni.

Mr. elol said...

tahu takpe.kadang kadang,kita pun tak kenal siapa diri yg sebenar.;D

AimiiiLove said...

haha,sume alasan kat atas kot.hehe

Mr. elol said...

HAHA! kita sependapat.cayalah!haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...