Gelagat Atuk Dan Nenek Cina Di Shopping Mall.:)

Assalamualikumwarahmatulahiwabarakatuh. Hari ni banyak yang mendukacitakan berbanding sukacitakan.HAHA. Atau lebih tepat lagi,minggu ni amat mengecewakan bagi hidup aku.tapi takpe.Allah mungkin nak uji aku.so *Senyum tak perlu kata apa-apa .okeyh, Sebenarnye,ada peristiwa menarik yang berlaku baru je sebentar tadi.Takde la tadi tapi around 4 jam yang lepas la.Dan aku namakan tajuk Entri ini sebagai Jeng.Jeng ..Jenggg..

Gelagat Atuk Dan Nenek Cina Di Shopping Mall

Sekadar Gambar Hiasan*Permision pleasee !:)

Em ! Cumne nak mulakan eh.Bismillhirrhmanirrahim.Disini nak mintak ampun awal-awal kalau atuk dan nenek tu baca entry ni.HAHA .Tapi tak mungkin la kan?;P.Al-kisah,Nak dijadikan cerita,aku sekarang bekerja dekat Tropicana Cit y Mall.Mesti ramai tertanya tanya kan? Dekat mana tempat tuh.Senang je,sesiapa yang dah biasa pergi penchala link atau nak balik Pahang ikut Karak atau senang cerita nak pergi Damansara Utama or One Utama mesti akan nampak Tropicana City Mall dekat tepi jalan. Kerja aku kat sana sebagai Promoter kasut yang selalu curi ayam.HAHA. tapi tak selalu lah,Lepas aku habis solat maghrib, aku terus pergi kekerusi yang empuk.Memang Felling habis lah kan.Bak kata Pepatah orang orang sekarang 'I FELL GOOD' Bhaaha...



Tropicana City Mall,Petaling Jaya,Selangor

Lepas aku turun je dari eskelator,Tiba tiba,mata aku terpandang dekat Sepasang warga emas yang pandang saling tak puas hati. Memang pelik gila lah kan? gaya dan macam suami isteri.tapi ape yang masing masing tak puas hati pun,aku tak tahu lah. Aku pun hirukan je lah,then aku terpandang pulak dekat sebuah bekas,yang berisi makanan yang jatuh betul betul dekat pasangan cina tu. Dari,situ aku dah dapat menganalisis ape yang mereka saling tak puas hati.HAHA.Disini izinkan saya listkan beberapa perkara yang mungkin anda tidak ketahui, terhadap kejadian tersebut.:D:D

  • Pakcik tu asik marah makcik tu je,dan mulut tak berhenti henti berceloteh dekat isteri dye.
  • Makcik tuh,naik hangin,lalu menghempas kan plastik bag yang mengandungi barang yang tidak diketahui isinya terhadap suaminya.
  • Cleaner datang dengan segera untuk membersihkan tumpahan makanan tersebut dengan tanpa soal bicara.
  • Pak cik tuh,dengan selamba pergi kebelakang sementara isterinya dihadapan,semasa Cleaner sedang asyik melakukan tugasnya.
  • Pak cik terus kedepan dan terus berceloteh dan sentiasa menuduh isterinya.
  • Lantas,Isterinya membuka bicara,dan berlaku lah perang mulut disitu tanpa segan silunya.

Pengajaran yang boleh aku  dapat daripada situasi tersebut ialah,janganlah,asyik saling tuduh menuduh,walaupun itu kesalahan kita,sentiasalah bertolak ansur dalam rumahtangga.Nescaya hidup aman sejahtera*Cewah .:)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...