Konklusi Pasca Banjir Kelantan



We're Rock!



Alhamdulillah. Selesai sudah Misi Pasca Banjir Kelab Penyayang UiTM Shah Alam dengan kaloberasi bersama Kolej Anggerik. Satu pengalaman yang sangat berharga. Sangat berbangga dengan semangat yang telah ditunjukkan oleh para sukarelawan, walaupun pada asalnya kami tidak mengenali antara satu sama lain. Tetapi, atas dasar dan semangat kesukarelawanan yang tinggi, kami dapat bersama-sama menghabiskan tugasan yang diberikan dengan berjaya sekali. Tahniah sekali lagi buat para sukarelawan.


Sepanjang pemerhatian aku disepanjang laluan menuju ke Tanah Merah. Ramai lagi mangsa yang perlu dibantu. Bantuan daripada segi tenaga bagi mebersihkan sisa-sisa banjir yang mengakibatkan hampir seluruh Kelantan lumpuh dan teputus bekalan daripada dunia luar amatlah ditagih. Hasil penceritaan daripada mangsa sendiri, sudah cukup membuatkan hati aku sebak secara tiba-tiba. Masakan tidak, air naik hampir separuh tiang elektrik menyamai setinggi sebuah rumah satu tingkat, cukup membuatkan aku terfikir sebentar, bagaimanalah keadaan ketika itu. Mereka terpinga-pinga, bagai tidak mengerti apa yang berlaku saat tu. Meninggalkan rumah dalam keaadaan sehelai sepinggang demi menyelamatkan diri. 


Saat surutnya air banjir ketika itu, pasti hati mereka hiba melihat apa yang mereka lihat. Bukan mudah bagi mereka menerima hakikat itu. lebih-lebih lagi apabila nereka berasal daripada keluarga yang kurang berkemampuan. Mengharapkan ihsan pihak luar, amatlah dinantikan sebahagian besar masyarakat Kelantan ketika itu. Kini Kelantan seperti sedia kala. Walaupun tidak 100% dalam keadaan sebelumnya. Tetapi, sedikit sebanyak cukup melegakan penduduk setempat untuk meneruskan kehidupan seperti sedia kala. Semoga dipermudahkan urusan rakyat Kelantan dan pantai timur. Kami rakyat Malaysia sentiasa mendoakan kesejateraan rakyat Kelantan. Ada rezeki, kita berjumpa lagi.






Wefie sikit. Hehehe

Selagi menyempat. :p

Acah-acah sibuk. Huhu

Alololo. Semua comel. Hahaha.

Miss that moment.

Teammate paling terbaik! Seronok berkerjasama dengan korang

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...