ini cerita se0rang pakcik!ahak

 Assalamualaikum,anyb0dy here!ahaha..erm,memg agak lama tak update bl0g nih!almaklumla,final dah semakin mendekati diriku ini.kini target utama adalah tahun depan taknak repeat!!hee;C.untok pngetahuan korang,minggu nie la mnggu paling mengGILAkan+mengTENSIONkan!! nak tahu kenapa?? adake patot??dua paper physic dalam dua hari??



Apekejadahnye??ingat kitaorang ni robot ke???



alkisahhhh..
Takpe,kita lupakan tension itu seketika,kerana peper itu sudah ku jawab!ntah berapa ketul la,mrkah yg mungkin dapat erk??hmm..erh,lupa plak,oke lets GO onnnnn!HAHA,lepas je habes je paper physic yg aku jwab uh,aku teros menelef0n pakcik ku untok pergi kat rumah dye and tujuan utama aku pergi rumah dye adalah kerana....



Yeah!! Maharaja Lawak..hmm,nak wat cumne kan??dekat h0stel takde astro terpksa merantau pergi rumah yang ada astro,naseb baek takde penyingkiran!yeahh!HAHA~
saya s0kong 'JAMBU'heee:D


Kamon la,HAHA~best gila bila yus cakap cum uh!terbaik la korg.tapi mnngu depan dah takde kat astro prima.terpksa beralih ke astro mustika.memg tak patot la Astro nih kan??mempergunakan rakyat trpksa la suro familay melanggan astr0 mustika minngu depan.takpe,yg penting happy!hee;D.dah2 jgan cerita pasal Maharaja Lawak nih,bukan dapat benefit pun!gelak2,pnat gak!ahaha:D.oke aku mener0skan perjalnn aku ke rumah pakcik aku kat simpang ampat ,pulau pinang.perjalann,memg agak jauh la.boleh tak korg byangkan semata-mata nk tgk maharaja lawak,terpaksa menahan keperitan didalam bas dari pukul 7.00p.m hinnga 11.00 p.m.mungkin korang anggap tak berbaloi lansung.btw aku memg puas sgat!bak kata cikgu ekonomi aku dulu,mencapai tahap "utiliti" yang tinngi pada pengguna.HAHA~


0ke sedang asik memirkan kertas physic yg asik terngiang ngiang kat benak fikiran aku nih ditambah f0rmula merepek repek kat minda aku nih.tiba2,ada pakcik nie tiba2 duduk sebelah aku.apalagi,aku pun teros menguntumkan senyuman pada pakcik tu.yelahkan "Senyuman tu sedekah"heee:D.then,aku pun rasa keb0sann yang melanda dlam diriku ini,aku pun ter0s membuka laptop dari beg aku.tiba-tiba pakcik tadi,teg0r aku,dye kata anak belajar kat United Kingdom.erh,nape pakcik nih.-.-"oke,fine,kenapa dye kata cumtu,agak tak pham lah,pas uh dye kata anak dye pkai laptop sama aku,oke aku pun layan la lagikan??tanya la macam2,berapa harga laptop anak dye,berapa umor anak dye,tinggal mana,mula2 agak teruja la dengar cerita dye,tapi lama2,hanya menganggukkan kepala je yg aku mampu-.-"


Mana taknye,bila nak cakap je,asik kena potong ke.pakcik tu memg petah gila cakap.bak kata pepatah,memg dye tahu la pasal macam2 kat dunia nih.sampai rumah aku kat petaling jaya pun dye tahu.dasyat betol!HAHA~umor dye dalam 60tahun.anak dye semua dah berjaya,ada belajar kat Ireland,United Kingd0m,dan Dublin.tiba2 aku terpikir,takkan anak2 dah berjaya naik bas rapid penang je??macam2 la aku fikirkan-.-" mungkin ini la yang berlaku sekarang kat dunia yang semakin bermetropolitan ni!sangup dye biarkan ayah dye naek bas.malam2 plak tu.haish.kalaw dah kerja kat United Kingdom,takkan la setakat kereta kancil tak boleh beli kot??pelik la.


Takpe la,mungkin ada sesuatu yang aku tak tahu.kita tak boleh judge orang sesuka hati je.kita just boleh harap yang terbaik untuk kita pada masa hadapan bila kita berjaya nanti.bukan senangkan ibubapa kita nak membesarkan kita.itu belom lagi kesengsaraan yang ibu kta alami masa 9 bulan duluw.ingat lagi masa kecik2 duluw.kalaw tak dapat sesuatu barang uh,k0npem guling guling kat pasar raya or pasar malam.memg kelakar gila la bila teringat balik kan.hmm,tapi sekarang nak telefon mak tanya kabar pun susa gila.tapi bila telefon kawan2 boleh pulak!!hmmm s0ri mak:)


Maafkan saya mak:)

Dah2 tak mahu sedih-sedih lagi,heee:D. kat sini kita b0leh conclude tak semesti nye bila anak2 dah berjaya,konfem kehidupan ibu bapa dye bahagia jugak.tak semua anak-nak macam tu.tapi itulah yang berlaku sekarang ini!s0 hargailah Ibu-Bapa anda:D

2 comments:

nas.dino said...

ak hrp korang syg lah mak ngn ayah korg...
tnpa mereka siapalah kte kt dunia ni..
btol x..??
"kami anak2mu ingin memohon restu,wahai ibuku wahai ayahku ampunkan dosa2ku"

Mr. elol said...

HAHA!beto sangat..nyanyi lagu pulak mamat nih!
btw nice try~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...